Niedawno pojawił się artykuł (bit.ly/2SqGm0X) który dość optymistycznie podsumowuje konsultacje jakie toczyły się wokół "słowackiej" części tej trasy. W wielkim skrócie - na wiosnę 2020 powinniśmy się doczekać zakończenia prac również i po tej stronie granicy. Wiele w sumie to tu nie będzie do zrobienia, bo poza oznakowaniem już istniejących i w zasadzie pustych, asfaltowych dróg publicznych (to trochę taki koniec świata na Słowacji), to brakuje tylko wybudowania takich kluczowych odcinków:
- 2 km od granicy PL/SK razem z najazdem pod budowaną kładkę Legnava-Milik (teraz jest tylko wąska, gruntowa ścieżka)
- najazd na kładkę, która powstaje pomiędzy Andrzejówką, a Małym Lipinikiem
- 2,5 km asfaltowania nawierzchni przed Międzybrodziem (teraz jest droga gruntowa)
- i może doczekamy jakiegoś lepszego przekroczenia drogi krajowej w Mniszku nad Popradem
- w ramach tych prac ma również powstać w Sulínie nowe centrum informacji turystycznej
Tak na przykład wygląda obecnie odcinek w Międzybrodziu
Patrząc dalej na południe, czyli od Muszyny do Preszowa, to ten odcinek o długości ok. 70 km ma być wyznakowany po istniejących i budowanych (Veľký Šariš - Sabinov) trasach rowerowych oraz drogach o niskim natężeniu ruchu.
Mapa całości EuroVelo11 na terenie Małopolski TUTAJ
Dokumentacja projektowa części słowackiej dla zainteresowanych TUTAJ